Mi az a CrossFit?


MI AZ A CROSSFIT?

Mi, a CrossFit Grundnál törődünk a részletekkel. Ez az oka annak, hogy a klasszikus CrossFit órák mellett speciális edzéseket is nyújtunk a különféle gyakorlatok elsajátításához. Ilyen, a súlyemelő óra ahol megtanulhatod a biztonságos súlyemelés mozdulatait, gimnasztika óráinkkal fejlesztheted tested mobilitását, valamint a köredzésekkel erősíted a tüdőd és a szíved.

Válaszd ki a megfelelő edzés módot, hogy fejleszthesd a képességeidet és tökéletesítsd az edzésed.


CrossFit

A CrossFit egy modern edzésforma, ami napról napra egyre népszerűbb. A neve mindent elmond: ez egy úgynevezett „cross edzés” amely számos különböző sport alapgyakorlatainak összefonódása, mint az atlétika, súlyemelés, evezés, biciklizés, úszás és gimnasztika. Az edzések nem csupán egy adott izomcsoportra fókuszálnak, hanem intenzív edzést kínálnak a test minden porcikájára. A CrossFit célja nem a testépítés – habár elkészíted vele a strand alakod – hanem a funkcionális erő fejlesztése, amit nap, mint nap használsz. Ez az oka annak, hogy számos világhírű sportoló választja a CrossFit-et a felkészülési időszakban.

Mivel a CrossFit inkább egy filozófia, mintsem egy konkrét edzés módszer, az edzők szabadjára ereszthetik fantáziájukat az edzés tervek felépítésében. Habár, az alap mindenhol hasonló: egy adott edzés fajtát meghatározott ideig csinálunk, majd tovább lépünk a következőre, amit az edző kérése alapján ismétlünk. A bemelegítés után az edzést az alap súlyemelő gyakorlatokkal kezdjük, melyet kb. 10 perc saját testsúlyos gyakorlat követ, majd 2-10 perc magas intenzitású metabolikus kondicionálással zárjuk az órát. És persze soha nem hagyjuk ki a nyújtást.

A felhasználható eszközök és mozdulatok igen széles skálán mozognak – mindegyiknek megvan a maga hatása a különféle izom területen. Az edzések alatt nincs sok idő pihenésre a gyakorlatok között. Ezért van az, hogy nem olyan hosszúak az edzések, azonban annál intenzívebbek, mellyel igazán szembetűnő változást eredményez – különösen, ha kezdő vagy. Az ajánlott edzés mennyiség normál esetben 3 alkalom egyhuzamban, egy nap pihenővel – azoknak, akik nem végeztek semmilyen edzést korábban, ez heti két edzésre csökkenthető a megfelelő regenerálódás érdekében.


Olimpiai súlyemelés

A súlyemelés az egyik legrégebbi sport, amit ugyancsak kipróbálhatsz óráinkon kortól és fittségtől függetlenül.

Edzéseinken az alapismeretek mellett, megismerheted a klasszikus olimpiai súlyemelő órák struktúráját. Mindezt az alapoktól kezdve, ahol nem csak az állóképességet és mobilitást fejlesszük, hanem megtanítunk, hogy hogyan használd az erődet maximális hatékonysággal.


CrossFit gimnasztika

Minden sportban megtalálhatóak a gimnasztika elemei, így a CrossFit-ben is. Ilyen a húzódzkodás gyűrűn és rúdon, kézen állásból kinyomás vagy a séta kézen állásban. A CrossFit gimnasztika programot azért hoztuk létre, hogy egy olyan módszert nyújthassunk vendégeinknek, ami segít a megfelelő technika elsajátításában, fejleszti a mobilitást és védi az ízületeket.


CrossFit Journal: The Performance-Based Lifestyle Resource     CrossFit Kids Program